Abh

Parkingi
wielopoziomowe

Dość często parking samochodowy musi powstać na małej działce lub niewielkiej powierzchni między budynkami.Wielopoziomowy, stalowy, otwarty i zadaszony parking pozwala na maksymalne wykorzystanie dostępnej przestrzeni, umożliwiając stworzenie jak największej liczby miejsc postojowych na minimalnej powierzchni bazowej.

 

To rozwiązanie optymalne, indywidualne, funkcjonalne i oszczędne, które może być dodatkowo wyposażone w windy samochodowe, miejsca postojowe dla ciężarówek na parterze, a nawet lądowiska dla helikopterów na dachu konstrukcji.

 

Im bardziej skomplikowane wymagania klienta, tym bardziej innowacyjne rozwiązania jesteśmy w stanie zaproponować.

Dlaczego warto zainwestować
w parkingi wielopoziomowe
ABH INVESTMENTS ?

Parkingiwielopoziomowe

ABH
01/

EFEKTYWNE ZAGOSPODAROWANIE PRZESTRZENI

Wielopoziomowe konstrukcje umożliwiają przechowywanie dużej liczby pojazdów w ograniczonej przestrzeni.

02/

BEZPIECZEŃSTWO I MONITORING

Nowoczesne systemy zabezpieczeń i monitoring gwarantują bezpieczeństwo pojazdów.

03/

WYGODA I DOSTĘPNOŚĆ

Łatwy dostęp do każdego poziomu, odpowiednia liczba miejsc parkingowych oraz optymalna organizacja przestrzeni.

04/

ZGODNOŚĆ Z NORMAMI EKOLOGICZNYMI

Inwestycje uwzględniające nowoczesne rozwiązania proekologiczne, takie jak ładowarki do samochodów elektrycznych.

 ABH

Wielopoziomowe, stalowe, otwarte i zadaszone parkingi samochodowe

Stal jest solidnym, mocnym i trwałym materiałem. Co więcej, jest ekonomiczna i przyjazna dla środowiska. Opracowano systemowe produkty ze stali, które idealnie do siebie pasują, a jednocześnie mogą być łączone w różnorodne kombinacje.Wykorzystując zalety konstrukcji systemowych i zachowując wysoką jakość produktu, oferujemy indywidualne podejście do każdego projektu oraz najwyższy poziom obsługi, aby osiągnąć zakładany przez klienta rezultat.

 

W tym wszystkim jesteśmy uczciwi: po intensywnej fazie doradczej przygotowujemy pełną ofertę cenową.Jeżeli zdecydują się Państwo na budowę wielopoziomowego, stalowego, zadaszonego parkingu, wykonamy projekt techniczny, a na bazie Państwa upoważnienia uzyskamy ostateczne pozwolenie na budowę.W ustalonym, najkrótszym możliwym czasie zrealizujemy inwestycję „pod klucz” i oddamy gotowy parking do eksploatacji zgodnie z wymogami prawa.

Optymalne rozwiązania
dopasowane do indywidualnych
wymagań

Funkcjonalność i oszczędność są priorytetami dla każdego budynku użytkowego. Naszym klientom oferujemy dodatkowo atrakcyjny i indywidualny projekt architektoniczny oraz gotowość zastąpienia inwestora we wszystkich procedurach administracyjnych wymaganych przy tego typu inwestycjach.

 

System, który proponujemy, pozwala na zastosowanie minimalnej liczby słupów pośrednich. Duże rozpiętości umożliwiają optymalne wykorzystanie przestrzeni oraz zapewniają większy komfort dla kierowców. Dzięki temu parking wydaje się optycznie większy, jaśniejszy i bardziej otwarty. To wszystko przekłada się na lepszą widoczność, co z kolei zwiększa bezpieczeństwo zarówno dla ludzi, jak i pojazdów.

Każdy projekt parkingu wielopoziomowego przygotowujemy jako nowy, niezależny projekt, który zawsze musi być zgodny z indywidualnymi wymaganiami klienta. Na podstawie planowanego natężenia ruchu w danym budynku oraz przepisów ruchu drogowego obowiązujących w danym kraju powstaje szczegółowy plan strefy parkowania. Na wstępnym etapie procesu planowania przedstawiamy klientowi wizualizację obiektu. Nasi architekci tak zaprojektują elewacje, aby były odpowiednie dla danej lokalizacji. Inwestor zawsze może mieć wpływ na efekt pracy naszych specjalistów, ponieważ w ramach projektu przewidujemy możliwość praktycznie dowolnych zmian w architekturze obiektu, o ile tylko będą one zgodne z wymogami projektu technicznego oraz formalnymi wymogami architektonicznymi obowiązującymi w miejscu lokalizacji parkingu.

Konstrukcja nośna składa się ze słupów i dźwigarów z profili gorącowalcowanych. Wszystkie elementy są wytwarzane pod konkretne zamówienie. Nawet otwory pod śruby i wkręty są wykonywane fabrycznie, bo gwarantuje to szybki, dokładny i przede wszystkim bezbłędny montaż parkingu na placu budowy.
Stropy wykonane są z użyciem prefabrykowanych blach trapezowych, które umożliwiają szybki montaż i wykonanie płyty żelbetowej. Takie rozwiązanie łączy w sobie zalety tradycyjnej konstrukcji stalowej i żelbetowej: krótki czas montażu i niski ciężar własny.
Sufit może być wykonany z elementów o różnych kolorach powłok na każdym poziomie, co ułatwia orientację w budynku.
Dla zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom parkingu, montujemy solidne bariery ochronne. Ponadto projekt elewacji może być, w zależności od życzeń klienta: z eleganckimi elementami konstrukcyjnymi, z zielenią porastającą fasadą, z elementami drewnianymi, kamiennymi lub z innych materiałów, które mogą nadać ciekawy wyraz architektoniczny.
Konstrukcja nośna składa się ze słupów i dźwigarów z profili gorącowalcowanych. Wszystkie elementy są wytwarzane pod konkretne zamówienie. Nawet otwory pod śruby i wkręty są wykonywane fabrycznie, bo gwarantuje to szybki, dokładny i przede wszystkim bezbłędny montaż parkingu na placu budowy.

Konstrukcja parkingu

Parking jest otwarty,jeśli spełnia następujące warunki:

- Całkowita powierzchnia otwarta (na każdym poziomie) jest większa niż 35% całej powierzchni ścian

- odległość pomiędzy ścianami z otworami – do 100 m

– na każdym poziomie istnieją dwie naprzeciwległe ściany z otworami.

Przewaga stalowych prakingów

01/

LEKKA STRUKTURA

bardzo lekka konstrukcja oznacza szybsze i tańsze fundamentowanie
02/

SZYBKI MONTAŻ

prawie wszystkie elementy są przygotowane w fabryce, a zatem nakład pracy na budowie jest minimalny szybszy montaż oznacza szybszy zwrot inwestycji
03/

ROZPIĘTOŚĆ STROPÓW

do 16 metrów
04/

ADAPTOWALNOŚĆ

- rozwiązania ze stali są zawsze efektywne, nawet jeśli dostęp do placu budowy jest skomplikowany
- wysoka modularność daje możliwość łatwej rozbudowy lub pozwala zdemontować budowlę
05/

EKONOMICZNE ROZWIĄZANIA

duże rozpiętości belek (16m) zapewniają optymalną ilość miejsc parkingowych
06/

PRZYJAZNA UŻYTKOWNIKOM

- mały przekrój słupów zapewnia większe bezpieczeństwo, łatwiejszy wjazd i parkowanie
- lepsza widoczność
- mniejsza liczba słupów

Koncepcja rozplanowania parkingów

1. Różne typy ukształtowania przestrzeni parkingowej

2. Różne typy ukształtowania ramp zjazdowych

Pozostałe informacje

ROZWIĄZANIA TECHNICZNE: OBCIĄŻENIA

1. Obciążenia użytkowe zgodnie z normami wynoszą nie niej niż 2.5KN/m² (jeżeli weźmiemy pod uwagę miejsce parkingowe o pow 12.5m², oznacza to auto o masie 3.12 tony).

2. Stropy wykonane są z belek zespolonych z blachą szalunkową i betonem (zespolenie belek stalowych z betonem odbywa się poprzez specjalne sworznie grzybkowe).

3. Szczególne środki ochrony przeciwpożarowej. Wielopoziomowe, stalowe, otwarte i zadaszone parkingi spełniają wszystkie niezbędne wymagania ochrony przeciwpożarowej ze względu na swą konstrukcję. Elewacja na każdym poziomie parkingu posiada wystarczającą liczbę otworów, aby zapewnić stałą wentylację budynku. Uwzględniają konieczność wypełnienia betonem przestrzeni pomiędzy półkami słupa, zespolenia wszystkich belek i zastosowania dodatkowych prętów stalowych w stropie.

4. Warstwy wierzchnie stropów żelbetowych mogą być wykonane z asfaltu (niższa jakość i większe obciążenie konstrukcji oraz trudniejsza konserwacja) albo z żywic lub betonu (wyższa jakość i mniejsza grubość, a zatem mniejsze obciążenie konstrukcji oraz łatwiejsza konserwacja ale większy koszt budowy).

Utrzymanie wielopoziomowego stalowego parking zadaszonego

Zastosowanie wysokiej jakości materiałów, zaawansowanych technologii oraz najwyższych standardów projektowania i produkcji pozwala zminimalizować wpływ czynników atmosferycznych i innych czynników środowiskowych na konstrukcję stalową. Systematyczny przegląd obiektu zgodnie z planem jego utrzymania dodatkowo zwiększa trwałość parkingu. Chętnie udzielimy Państwu kilku wskazówek technicznych dotyczących utrzymania budynku, które pozwolą zredukować czas i koszty do minimum.

Dodatkowe możliwości

Już Państwo wiecie, że oferujemy solidne, opłacalne i bezpieczne rozwiązania wielopoziomowych, stalowych, otwartych i zadaszonych parkingów samochodowych. Swoboda w projektowaniu oraz dowolność w wyborze materiałów pozwalają przygotować projekt parkingu zgodnie z Państwa życzeniem, dostosowanym do określonej, często istniejącej zabudowy lub działki.
W razie takiej potrzeby możemy zaproponować zbudowanie w strukturze parkingu stalowego wind samochodowych, które pozwalają zwiększyć powierzchnię użytkową parkingu. Uzupełnieniem oferty może być myjnia samochodowa lub stacja paliw, które mogą powstać w sąsiedztwie parkingów. Dodatkowo, istnieje wiele rożnych sposobów, aby zaplanować przepływ ruchu w obrębie budynku, biorąc pod uwagę wejście, rampy, miejsca parkingowe itp.

Koszty konstrukcji

Wykonanie samej konstrukcji stalowej parkingu wielopoziomowego kosztuje przeciętnie około 5000 euro za miejsce postojowe (€/mp). Wykorzystując bardzo oszczędne rozwiązania konstrukcyjne, koszt ten może się obniżyć do około 3000 €/mp.

Mając na uwadze wymogi lokalne, zakres instalacji dodatkowych, podwyższony komfort oraz aspekty estetyczne, należy jednak liczyć się ze wzrostem tej wartości.Analizy wykazują jednak jednoznacznie, że parkingi wykonane na bazie szkieletu stalowego są najbardziej opłacalne. Konstrukcje te cechuje zwykle wysoki stopień prefabrykacji, co skraca czas budowy i pozwala na szybszy zwrot poniesionych nakładów.

Warto także rozważyć korzyści ekonomiczne wynikające z realizacji dodatkowych funkcji w obiekcie, takich jak stacje benzynowe z serwisem, myjnie, małe punkty handlowe i inne. Wprowadzenie tych dodatkowych funkcji zwiększa co prawda koszt inwestycji, ale znacznie podnosi atrakcyjność obiektu i przyczynia się do zwiększenia dochodów, a tym samym poprawia opłacalność całego przedsięwzięcia.

Wymogi administracyjne

W zakresie procedury administracyjnej wymaganej do tego, żeby na danej nieruchomości można zbudować wielopoziomowy, stalowy, otwarte i zadaszony parking samochodowy trzeba:

- przygotować założenia projektowe w sposób określony w stosownym rozporządzeniu Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.
- zbadać czy projekt może znacząco oddziaływać na środowisko, a jeżeli tak, to uzyskać decyzję środowiskową
- w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla danego obszaru, na którym ma być lokalizowany parking należy uzyskać decyzję o warunkach zabudowy.
- w zależności ord rodzaju gruntu na którym będzie zlokalizowana inwestycja należy uzyskać decyzję o wyłączeniu gruntu z produkcji rolnej.
- uzyskać oświadczenie właściwego zarządcy drogi o możliwości połączenia działki na której ma być posadowiony parking z drogą publiczną.

- uzyskać stosowne decyzje administracyjne na odprowadzenie ścieków i wód opadowych.
- w przypadku lokalizacji inwestycji w obszarze wpisanym do rejestru zabytków należy uzyskać pozwolenie konserwatorskie od wojewódzkiego konserwatora zabytków na prowadzenie tych robót budowlanych.
- uzgodnić z rzeczoznawcą do spraw przeciwpożarowych plan zagospodarowania i plan zabezpieczenia ppoż. uzyskać ostateczne pozwolenie na budowę.
- po wybudowaniu parkingu uzyskać pozwolenie na jego użytkowanie.

Możemy Państwa zastąpić w całym zakresie wszystkich procedur administracyjnych, ale wymaga to udzielnie nam stosownych i formalnych pełnomocnictw, co najmniej notarialnie potwierdzonymi podpisami osób uprawnionych do reprezentowania inwestora.

Zapraszamy do współpracy!

Czy potraficie Państwo wyobrazić sobie swój parking? Jakie są Wasze oczekiwania? Jakie usługi chciałbyś zaoferować użytkownikom parkingu? Jeżeli tak, to zapraszamy do wspólnego poszukiwania najlepszych dla Was rozwiązań.

Oferujemy:

- Usługi doradcze,
- Przygotowanie koncepcji,
- Wykonanie projektu technicznego,
- Uzyskanie ostatecznego pozwolenia na budowę,
- Koordynacja projektu i nadzór na wykonawstwem,
- Budowę parkingu w stanie „pod klucz”,
- Oddanie parkingu do eksploatacji,
- Serwis i utrzymanie budynku.